Jak wybrać odpowiednią kołdrę?

Dobierz odpowiednią kołdrę do pory roku i temperatury w Twojej sypialni. Zbyt ciepła kołdra sprzyja przegrzewaniu ciała i nadmiernemu poceniu się podczas snu oraz wpływa niekorzystnie na Twoje samopoczucie.
W naszej ofercie znajdziesz kołdry syntetyczne o różnej skali ciepłoty (od ☀ do ☀☀☀☀☀☀):
• ultra lekka – bardzo lekka kołdra idealna na upalne lato ☀
• letnia – lekka kołdra na lato ☀☀
• całoroczna – kołdra do użytku całorocznego w pomieszczeniach klimatyzowanych latem i dobrze ogrzewanych zimą ☀☀☀
• zimowa – ciepła, puszysta kołdra na zimę ☀☀☀☀
• duo – bardzo ciepła kołdra na zimę – dwie odrębnie przepikowane z tkaniną warstwy wypełnienia obszyte jedną lamówką; utworzona w ten sposób wewnątrz komora powietrzna, stanowi dodatkową warstwę termoizolacyjną zapobiegającą utracie ciepła ☀☀☀☀☀
• 4 pory roku – zestaw dwóch kołder spiętych napami (kołdra ultralekka + kołdra całoroczna); razem tworzą bardzo ciepłą kołdrę zimową; konstrukcja umożliwia użytkowanie dwóch kołder łącznie, bądź każdej z nich oddzielnie, w zależności od sezonu lub indywidualnych potrzeb klienta ☀☀☀☀☀☀
W ofercie kołder puchowych występują dwie wersje:
• letnia – z odpowiednio mniejszą wagą wypełnienia, przeszyta w małe kratki (obie warstwy tkaniny łączą się ze sobą) – pozwala miłośnikom pościeli z wypełnieniem naturalnym cieszyć się kołdrą puchową, nawet w ciepłą, letnią noc,
• zimowa – w konstrukcji kasetowej, z wszytą wewnątrz, między górną a dolną warstwę tkaniny, taśmą tworzącą pionowe ścianki. Każda kaseta napełniana jest oddzielnie taką samą ilością wypełnia. Zapewnia to równomierne rozłożenie puchu na całej powierzchni kołdry, zapobiega jego migracji i eliminuje tzw. „zimne pola” zapewniając wyjątkowo wysoką ciepłotę.
 
rodzaje kołder poldaun

Jak dobrać odpowiedni rozmiar kołdry?

Główną kwestią przy odpowiednim doborze rozmiaru kołdry jest rozmiar materaca. Aby zapewnić Ci swobodę i komfort snu kołdra powinna być co najmniej 20 cm od niego szersza. 
  • Wybierz odpowiednią długość – dobrym wyborem będzie kołdra co najmniej 20cm dłuższa niż Twój wzrost 
  • W sytuacji, gdy każdy z Was preferuje mieć swoją kołdrę optymalnym rozmiarem będzie 140×200 lub maksymalnie 160×200 cm. Zakup dwóch kołder o większym rozmiarze może spowodować mniejszy komfort Twojego snu, gdyż kołdry zabiorą Wam wolną przestrzeń.

 

Jak wybrać odpowiednią poduszkę?

Wybierz odpowiedni rozmiar poduszki.

Klienci często dopasowują rozmiar poduszki pod poszewki jakie posiadają lub pod szerokość materaca. Czy to dobrze? Tak, ale należy pamiętać, że najlepsza poduszka to taka, na której najwygodniej nam się śpi – czyli nie odczuwamy po przebudzeniu bólu w okolicy szyi i karku czy bólu całego kręgosłupa. Jeśli natomiast bóle się pojawiają to należy zastanowić się nad jej zmianą. Idealna poduszka powinna zapewnić podparcie kręgosłupa w naturalnej, swobodnej pozycji. Powinna zapewnić podparcie, nie dla ramion i obręczy barkowej ale dla głowy oraz szyi. Zatem przy wyborze rozmiaru poduszki zaufaj swojemu ciału, które wie najlepiej, co jest dla niego dobre.

Nasze sugestie:

  • Jeśli lubisz lub powinieneś spać wyżej albo masz szeroki materac to optymalna będzie poduszka o rozmiarze 70×80 lub 50×80
  • Jeśli wolisz bardziej płaskie podparcie, nie potrzebujesz aż takiej powierzchni do spania, zalecamy rozmiar 50×70 lub 50×60

Wybierz odpowiedni rodzaj poduszki

  • standard – tkanina + wypełnienie
  • pikowana – dla wzmocnienia poduszki tkanina została przepikowana z cienką warstwą włókniny
  • pikowana z suwakiem – dla wzmocnienia poduszki tkanina została przepikowana z cienką warstwą włókniny, a dla komfortu użytkowania dodaliśmy do niej zamek błyskawiczny umożliwiający regulację wagi wypełnienia (jeżeli lubisz spać nisko, możesz wyjąć część wypełnienia).
poduszki poldaun



Jaki materiał poszycia wybrać?

Zastanawiając się, jaką kołdrę i poduszkę wybrać, należy uwzględnić również materiał poszycia, który decyduje głównie o wytrzymałości konstrukcji ale też o komforcie podczas snu. W zależności od swoich preferencji można wybrać tkaninę z materiałów naturalnych (bawełna) lub syntetycznych (np. mikrofaza)
  • pokrycie bawełniane – wykonywane z naturalnej tkaniny poszycie cechuje się doskonałą przewiewnością, a idealnie gładka powierzchnia tkaniny przyjemnie otula ciało śpiącego. Nasze produkty wykonane są z odpowiednio gęsto tkanej bawełny, co zapobiega migracji włókien stanowiących wypełnienie. Tkanina jest bezpieczna, bo bez zawartości syntetycznych barwników.
  • pokrycie bawełniano-bambusowe – jest niezwykle jedwabiste i przyjemne w dotyku oraz posiada właściwości antystatyczne
  • pokrycie z bawełny organicznej bio – posiada certyfikat GOTS Global Organic Textile Standard. Standard GOTS gwarantuje, że certyfikowane wyroby zostały wyprodukowane z poszanowaniem środowiska naturalnego i praw pracowników a w procesie produkcji użyto tylko i wyłącznie nietoksyczne i biodegradowalne dodatki zatwierdzone przez instytut.
  • pokrycie polycotton (bawełniano-poliestrowe) – naturalne właściwości bawełny wzmocnione włóknami poliestrowymi. Połączenie włókien bawełnianych i poliestrowych sprawia, że tkanina jest miła i delikatna w dotyku a przy tym niezwykle trwała.
  • pokrycie z mikrowłókien – niezwykle miękka i lekka, oddychająca tkanina z delikatnych mikrowłókien zapewnia odpowiednią cyrkulację powietrza, odpowiednia nawet dla najbardziej wrażliwej skóry. W ofercie posiadamy również mikrofazę dodatkiem włókna węglowego. Dzięki włóknom węglowym zawartym w strukturze tkaniny, dochodzi do zjawiska jonizacji – zgromadzone przez cały dzień w organizmie ładunki elektrostatyczne są rozładowywane, co zmniejsza napięcie mięśni, bezsenność i stres.
poldaun



Jak się dobrze wyspać?

Jest wiele czynników, które wpływają na nasz sen, a my spieszymy z pomocą i przedstawiamy kilka wskazówek jak poprawić jego jakość.
  • Wstawaj każdego ranka o tej samej godzinie. Twój organizm posiada wewnętrzny 24-godzinny zegar, który kontroluje Twój dobowy rytm. Staraj się wstawać o tej samej godzinie, a jakość Twojego snu znacznie się poprawi dając Ci więcej energii i zmniejszając zapotrzebowanie na sen.
  • Pozwól sobie na drzemkę w ciągu dnia. Każde stworzenie w królestwie zwierząt ucina sobie od kilku do kilkunastu drzemek w ciągu dnia. Spanie wyłącznie raz w ciągu 24godzin, z punktu widzenia natury, jest anormalne.
  • Zmień nawyki żywieniowe:
– Unikaj wysoko przetworzonej żywności. 
– Zjedz śniadanie w ciągu godziny od przebudzenia się. 
– Zadbaj o to, aby przerwy między posiłkami nie były dłuższe niż 5h.
– Późnym popołudniem i wieczorem jedz wyłącznie lekkie potrawy. 
– Pij kawę rano, nie wieczorem. Kofeina skraca czas głębokiego snu w nocy. 
  • Zadbaj o odpowiednie środowisko snu:
– Staraj się spać w zupełnej ciemności. 
– Niska temperatura wpływa korzystnie na jakość snu. 
– Zadbaj o zdrowy materac
– Zadbaj o wygodną poduszkę i odpowiednio dobraną kołdrę.
  • Pozwól sobie na spokojny sen – odciąż swój umysł, aby mógł się wyciszyć. Późnym popołudniem lub wieczorem, spisz wszystkie zadania, z jakimi planujesz zmierzyć się następnego dnia. Przelewając te myśli na papier zwalniasz umysł z konieczności pamiętania o drobnych sprawach i analizowania problemów czekających cię po przebudzeniu.
  • Dobry wpływ na jakość snu ma również medytacja, która pozwala wyciszyć negatywne emocje i tym samym obniża poziom stresu



Jak się ułożyć do snu?

 
Na jakość snu wpływa wiele czynników, a jednym z nich jest nasze ułożenie. Oczywiście każda z pozycji do snu ma swoje zalety oraz wady i nie istnieje jedna odpowiednia dla każdego. Należy również pamiętać, że w przypadku różnych wad kręgosłupa lub innych chorób należy kierować się zaleceniami lekarza. A jeśli Twój kręgosłup jest zdrowy, a mimo tego budzisz się obolały to może warto zmienić nawyki.
Zacznijmy od spania na brzuchu. Zapewne uwielbiana przez wielu z nas, ale czy zdrowa? Niekoniecznie. Śpiąc na brzuchu uciskamy dolne partie brzucha wraz z narządami wewnętrznymi. Skutkiem tego może być ryzyko powstania zgagi, a nawet trudności z oddychaniem. Taka pozycja nadwyręża również nasz kręgosłup przez co rano możemy się skarżyć na ból.
Jak wygląda sprawa ze spaniem na boku? Zdecydowanie jest to lepszy wybór. Wiadomo jednak, że śpiąc na boku również uciskamy różne narządy, dlatego dobrze jest zmieniać tą pozycję – raz na prawą, raz na lewą. Dodatkowo dobrze jest zaopatrzyć się w taką poduszkę, która będzie zapewniała odpowiednie podparcie dla Twojego kręgosłupa, odciąży go i zapewni odpowiednią krzywiznę ciała.
Spanie na plecach – najzdrowszy wybór. Taka pozycja zapewnia nam najlepsze odciążenie kręgosłupa. Ciało jest rozluźnione, mięśnie odprężone i nie uciskamy żadnych narządów. Dodatkowo prawidłowe podparcie głowy odpowiednią poduszką zapewni Ci komfort snu oraz odpowiednią regenerację. Pozycja ta nie jest jednak wskazana dla osób, które borykają się z astmą czy bezdechem!
 
 
 

Jak dbać oraz prać swoje kołdry i poduszki?

Rzadko się zdarza, aby coś było tak intensywnie użytkowane jak kołdra i poduszka – od 7 do 9 godzin na dobę przez 365 dni w roku.

Nie oczekuj, że będą one żyły wiecznie jednak abyś mógł jak najdłużej cieszyć się nimi pamiętaj: 

  • stosuj powłoczki ochronne,
  • regularnie wietrz kołdrę i poduszkę (co najmniej raz w tygodniu),
  • regularnie roztrzepuj wypełnienie poduszki (najlepiej codziennie),
  • nie siadaj i nie kładź się na kołdrze – pozbawia ją to puszystości, nie przechowuj jej także w zbyt ciasnym pojemniku
  • pranie w niskiej temperaturze przedłuża żywotność kołdry i poduszki, jest bardziej ekologiczne i ekonomiczne,
  • wymień swoją poduszkę na nową po 3 latach użytkowania w warunkach domowych,
  • wymień swoją kołdrę na nową po 5 latach użytkowania w warunkach domowych
Jeżeli dokonałeś zakupu kołdry lub poduszki z wypełnieniem puchowym:
  • po rozpakowaniu kołdry, rozłóż ją na równej powierzchni i pozwól jej „odpocząć” przez ok. 30 minut, puch jako surowiec naturalny bardzo łatwo pozwala się skompresować i równie łatwo powraca do swojej pierwotnej sprężystości i puszystości,
  • poduszkę puchową możesz uprać w pralce automatycznej, ale koniecznie pamiętaj, aby razem z nią włożyć do bębna dwie piłeczki do tenisa ziemnego. Będą one uderzały o poduszkę w cyklu prania, co pozwoli zapobiec zbiciu się puchu. Tak samo postępuj przy praniu kołdry puchowej, choć jej rozmiar prawdopodobnie uniemożliwi pranie w pralce domowej (możesz skorzystać z usług pralni samoobsługowej, gdzie znajdziesz pralki automatyczne o wsadzie 10 kg i wyższym).
Wszystkie nasze produkty posiadają na metce przepis prania, którego należy przestrzegać, aby jak najdłużej się nimi cieszyć. 
 
Nasze dobre rady dotyczące prania i suszenia:
  •  do prania stosuj 1/3 zalecanej ilości środka piorącego; wybierz program do tkanin delikatnych,
  •  pranie w niskiej temperaturze przedłuża żywotność kołdry i poduszki, jest bardziej ekologiczne i ekonomiczne,
  •  najlepiej prać produkty na najwyższych obrotach
  • poduszkę puchową możesz uprać w pralce automatycznej, ale koniecznie pamiętaj, aby razem z nią włożyć do bębna dwie piłeczki do tenisa ziemnego. Będą one uderzały o poduszkę w cyklu prania, co pozwoli zapobiec zbiciu się puchu.
  • Tak samo postępuj przy praniu kołdry puchowej, choć jej rozmiar prawdopodobnie uniemożliwi pranie w pralce domowej (możesz skorzystać z usług pralni samoobsługowej, gdzie znajdziesz pralki automatyczne o wsadzie 10 kg i wyższym).
  • W przypadku kołder i poduszek bardzo ważne jest ich suszenie. Aby produkty nabrały miękkości i puszystości muszą one zostać dokładnie wysuszone. Suszenie kołdry jak i poduszki może odbywać się na dwa sposoby:

    • tradycyjne w stanie rozwieszonym w ciepły i wietrzny dzień lub w odpowiednim pomieszczeniu pralni / suszarni
    • suszenie w suszarce bębnowej w obniżonej temperaturze

Produkty puchowe zalecamy suszyć w suszarce bębnowej lub jeśli nie posiadamy takiej w domu, skorzystać z usług profesjonalnej pralni. 

Przestrzegając tych zasad będziesz długo cieszył się naszymi produktami. 

Czy prać nowe kołdry i poduszki?

Nasze produkty staramy się wykonywać w bardzo surowym reżimie produkcyjnym gdzie duży nacisk kładziemy nie tylko na czystość użytych surowców ale też na higieniczne warunki ich produkcji oraz pakowania.  

 
 



Czy nasze produkty posiadają certyfikaty?

Tak, nasze produkty posiadają certyfikaty.

 
Są to między innymi:
  • Certyfikat wg Standard 100 by Oeko-Tex w najbardziej restrykcyjnej klasie I co oznacza, że są bezpieczne dla niemowląt i dzieci do lat 3
  • Certyfikat V-Label potwierdzający, że na żadnym etapie pozyskania, produkcji i przetwarzania produktu nie użyto ani nie zastosowano składników i substancji pochodzenia zwierzęcego
  • Świadectwo Jakości Zdrowotnej PZH

Na stronie naszego sklepu, w opisie danego produktu, znajdziecie informacje jakie posiada on certyfikaty.

Więcej informacji na temat naszych certyfikatów znajdziesz tutaj  👉

 
 



Jaka jest różnica między kołdrą całoroczną a 4 pory roku?

Często pytacie nas o różnicę między kołdrą CAŁOROCZNĄ a kołdrą CZTERY PORY ROKU.
Już wyjaśniamy:
  • kołdra całoroczna – oczywiście sprawdzi się do użytku całorocznego w pomieszczeniach klimatyzowanych latem i dobrze ogrzewanych zimą. Jednak najlepiej sprawdza się jesienią i wiosną, kiedy nie jest ani za ciepło ani za zimno,
  • kołdra 4 pory roku – składa się z DWÓCH kołder, ultralekkiej oraz całorocznej, spiętych ze sobą napami. Konstrukcja kołdry sprawia, że można ją użytkować przez cały rok. Ultralekka jest idealnym rozwiązaniem na upalne lato, całoroczna wiosną i jesienią, natomiast spięte razem cudownie ogrzeją nas zimą.



Spanie razem czy osobno?

Efektywny sen ma ogromny wpływ na nasze zdrowie i samopoczucie.
Zapewne po ciężkim dniu marzysz o tym, aby dosłownie paść na swoje łóżko, otulić się miękką pościelą i zasnąć.. bez zakłócania tej chwili przez NIKOGO. Właśnie.. to nie takie proste. Jak się wyspać kiedy Twój partner(ka) wierci się, chrapie lub po prostu jest nocnym markiem, przez co się ciągle budzisz i nie wysypiasz? Jest na to rozwiązanie?
Większość par nie wyobraża sobie mieć dwóch, osobnych łóżek, ponieważ przyjęło się, że spanie razem może przynieść wiele pozytywnych skutków. Zdarza się jednak, że niektóre nawyki naszego partnera mogą przeszkadzać nam w zaśnięciu, co niekorzystnie wpłynie na komfort snu.
Według przeprowadzonych badań, ponad 60% z nas śpi razem. Ale pozostałe 40% partnerów zdecydowało się na spanie osobno. Zatem spanie razem czy osobno ma jakiekolwiek znaczenie?
Osobne sypialnie wcale nie muszą świadczyć o kryzysie w związku, jak jest to często mylnie interpretowane. W miarę upływu czasu rośnie nasza świadomość wpływu snu na nasze zdrowie. Zauważamy jak ważna jest odpowiednia regeneracja organizmu. Zatem jeśli Wasze preferencje snu mocno się różnią lub nawyki partnera(ki) nie pozwalają Ci się wyspać to nie potrzeba męczyć się co noc, wstawać zmęczonym, narażać się bezsenność i niepotrzebny stres. Lepiej po prostu posiadać osobne łóżka i osobne sypialnie.
Jednak wiele osób nadal decyduje się na wspólną sypialnie, nawet jeśli wiąże się to z kosztem ich snu. Dlaczego? Sen we dwoje również ma wiele korzyści. Mimo wszystko bliskość drugiej osoby podczas snu wpływa pozytywnie na nasze samopoczucie, zwiększa poczucie bezpieczeństwa, wzmacnia więź między partnerami.
Pamiętajcie, że należy zwracać uwagę na indywidulne potrzeby naszego partnera, ponieważ wpływa to na jego zdrowie oraz samopoczucie. Spanie razem czy osobno? Oba rozwiązania są dobre:) Ale najważniejszy jest kompromis i Wasze wspólne zadowolenie.